Fontosnak tartom mindenekelőtt a fogalom tisztázását, enélkül ugyanis könnyen félreérthető, miről szól a personal branding (magyarul: énmárka).

A márka/brand szóról rögtön a marketingre asszociálhatunk, nézzük tehát először ennek a magyarázatát.

Andy Milligan márkatanácsadó szerint „a márka jelkép, amely egy különleges élményt szavatol”, John Purkiss és David Royston-Lee Énmárka c. könyvükben pedig így fogalmazott: „a márka nem más, mint betartott ígéret” – annak ellenére is, hogy az említett „betartott ígéretet” a hírnévvel, reputációval azonosítják szakmai körökben, nem pedig a márkával, branddel. Érdekes módon a Wikipédián nem található még most sem magyar nyelvű bejegyzés sem az énmárka, sem a személyes márka kifejezésekre.

A personal branding kifejezést a Wikipedia szerint Tom Peters használta először egy 1997-es újságcikkében, szoros összefüggésben a branding marketingben ismert jelentésével, mely szerint az addigi önfejlesztésre irányuló törekvéseink helyett a „csomagolásunkra” érdemes helyezni a fókuszt a siker érdekében.

Az énmárka azonban több, mint személyes marketing.

Jeff Bezos, az Amazon alapítójának énmárka-definícióját gyakran idézik a témában: „Az énmárka egyenlő azzal, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából.”

Énmárkánk tehát az énötvözetünk* (tudatos) kifejezése és megnyilvánulása.

Én Dr. Csermely Péter biokémikus, hálózatkutató gondolataira szeretném most felhívni a figyelmet:

„A personal brandinget sokan egyfajta önreklámnak képzelik el. Akik értenek hozzá, azoknak ennél sokkal több. A personal branding annak az örömnek a megosztása másokkal, amelyet az igazi legbenső énünk megtalálása és fejlesztése jelent. A jó personal branding felkelti és megmutatja azt a life-flow érzést, amelyet akkor érzünk, ha az önmagunk tökéletesedése felé vezető biztos úton járunk. A jó personal branding azonban ennél tovább megy: közös értékek mentén hitet ad. Felkelti a hitet másokban arra, hogy nekik is, hogy mindenkinek van egy olyan legbenső magja, personal brandje, amit megtalálva a life-flow érzés birtokosa lehet.”**

A klienseimmel és ügyfeleimmel mi ezzel a belső maggal foglalkozunk. 

Tehát ha csak egyvalamit szeretnél megjegyezni a personal brandingről, hogy röviden definiálhasd, akkor szerintem legyen ez a következő: a personal branding az öröm megélése és megosztása másokkal.

És ez bizony nem is csak feltétlenül a munkádon keresztül képzelhető el, habár a _tudatos_ personal brandingnek kétségkívül szakemberként/vezetőként van a legnagyobb jelentősége. Érdemes tehát megfigyelned, hogy te mennyire vagy önazonos, mit és hogyan kommunikálsz tudatosan vagy tudattalanul mások felé, és a tetteid összhangban vannak-e az elképzeléseiddel, a szavaiddal és a tetteiddel – azaz tudsz-e hiteles lenni. Ha eredményesnek és elégedettnek érzed magad, harmóniában van a cash-flow, többnyire bőség tudatban és a hála állapotában úszol a mindennapokban, akkor üdv a klubban! Jelölj be a Fészen, lehetünk akár barátok is! (: 

Ha azonban úgy érzed, hogy az önbizalmad bizonytalan lábakon áll, ha szeretnél szintet lépni a vállalkozásodban, akkor keress meg, foglalj hozzám időpontot egy ingyenes Fókusz konzultációra, és nézzük meg, hogy hogyan tudnánk együttműküdni (együtt-működni) annak érdekében, hogy te is golyóálló önbizalomra tehess szert az önszabotáló hitrendszereid és a lehúzó érzelmeid eliminiálásával – egóhizlalás nélkül -, melynek révén végre hozzáférhetsz a benned rejlő valódi potenciálhoz. 

<3
Kunigunda

____
*énötvözet:  Ez alatt értem mindazt a külső és belső tulajdonságot, jellegzetességet, amitől az egyik ember a másiktól
különbözővé válik. Pl. stílus, megjelenés, ízlés, habitus, verbális kommunikáció és testbeszéd, öltözködés,
tapasztalatok és emlékek, képességek, gondolatok, motivációk, hozzáállás, humor, viselkedés, érzelmi és
értelmi intelligencia. 
**ezeket a sorokat 2015-ben a Personal Brand Institut honlapján olvastam, ma azonban nem találtam meg ott, hogy forrásként idelinkelhessem. Ha később sikerül hozzá hivatkozást találnom, frissítem vele ezt a bejegyzést.