đ ApĂĄk napja utĂĄn
âSzerelmet szeretnĂ©k, de nem olyat, mint anyĂĄmĂ©. FĂ©rfit szeretnĂ©k, de nem olyat, mint apĂĄm.â
Valahogy Ăgy hangzik az a vĂĄgy, amit egyre többen fogalmazunk meg â van hogy anĂ©lkĂŒl, hogy tudatosĂtanĂĄnk. FĆkĂ©nt ilyenkor, ApĂĄk napja utĂĄn. A szeretet ĂŒnnepe ez is â de sokak szĂĄmĂĄra, az AnyĂĄk napjĂĄhoz hasonlĂłan, gyakran fĂĄjdalmas is. Egy olyan nap, amikor a hĂĄla Ă©s a hiĂĄny, a tisztelet Ă©s a fĂĄjdalom egyszerre jelenhetnek meg.
A fĂ©rfi minĆsĂ©g most vĂĄltozik â Ă©s ez nagyon is idĆszerƱ
GenerĂĄciĂłk nĆttek fel hallgatĂĄssal, tĂșlĂ©lĂ©ssel, meg nem beszĂ©lt fĂĄjdalmakkal. Az apĂĄk, nagyapĂĄk vilĂĄgĂĄban a fĂ©rfi gyakran jelentett: hatalmat, merevsĂ©get, elĂ©rhetetlensĂ©get. NĂ©ha erĆszakot. MĂĄskor csak csendet, ami nem adott vĂĄlaszt arra, hogyan lehetne szeretni. Hogyan lehetne jelen lenni.
Most viszont valami mozdul. Egy korszakvĂĄltĂĄs közepĂ©n vagyunk. A rĂ©gi fĂ©rfiideĂĄl â az âerĆs, hallgatag, dolgozĂłâ â repedezik. Ăs bĂĄr sokan kapaszkodnak mĂ©g belĂ©, egyre többen kĂ©rdezik meg:
Mit jelent ma fĂ©rfinak lenni Ășgy, hogy ne bĂĄntsak â se mĂĄsokat, se magamat?
MiĂ©rt fontos, hogy ne olyan legyen a tĂĄrsunk, mint a szĂŒleink, akik nem tudtak (elĂ©g jĂłl) szeretni?
Mert az öröklött sĂ©mĂĄk nem vĂ©letlenĂŒl fĂĄjnak. Az a nĆ, aki nem akarja megismĂ©telni az anyja törtĂ©netĂ©t, Ă©s az a fĂ©rfi, aki fĂ©l attĂłl, hogy olyan lesz, mint az apja, nem tiszteletlen â hanem tudatos.
Ăs ez a tudatossĂĄg az, ami megbontja a lĂĄncot. Ami teret ad egy mĂĄsfĂ©le kapcsolĂłdĂĄsnak.
Egy fĂ©rfinak, aki nem a hatalmĂĄval akar biztonsĂĄgot adni, hanem a jelenlĂ©tĂ©vel. Egy kapcsolatnak, amelyben mĂĄr nem kell szerepet jĂĄtszani, nem kell ĂĄllni a sarat vagy elrejteni a sebezhetĆsĂ©get. Egy törtĂ©netnek, amely nem a mĂșlt hibĂĄit ismĂ©tli, hanem Ășj mintĂĄkat Ăr.
Egy nĆnek, aki nem akar alkalmazkodni a csendhez, hanem inkĂĄbb kĂ©rdez, figyel, Ă©s hajlandĂł Ășj hatĂĄrokat hĂșzni â nem mĂĄsok ellen, hanem önmaga mellett.
Ăs mi van a szĂŒleinkkel?
Sok spirituĂĄlis tanĂtĂĄsban szerepel, hogy addig dolgozzunk magunkon, amĂg hĂĄlĂĄsak nem tudunk lenni a szĂŒleinknek. Ez mĂ©ly igazsĂĄgot hordozhat â de csak akkor, ha nem erĆszakoljuk magunkra tĂșl korĂĄn.
Ha nincs köztĂŒnk valĂłdi, Ćszinte szeretetkapcsolat, ha a fĂĄjdalom mĂ©g feldolgozatlan, ha a szĂŒlĆi dinamika a mai napig bĂĄnt vagy nyomaszt, akkor a hĂĄla nem tud gyökeret verni â Ă©s nem is kell, hogy tegye. Ez nem cĂ©l, hanem lehetsĂ©ges gyĂŒmölcs.
ElĆször Ă©rezni kell azt is, ami nem szĂ©p.
A haragot, a csalĂłdĂĄst, a hiĂĄnyt, a fĂĄjĂĄst. Ezek nem a fejlĆdĂ©s vagy kiteljesedĂ©s akadĂĄlyai â hanem rĂ©szei annak. Ha ĂĄtugorjuk Ćket, akkor nem gyĂłgyulunk, csak eljĂĄtszunk egy spirituĂĄlis szerepet.
Az Ă©rzelmeink validĂĄlĂĄsa â annak elismerĂ©se, hogy ott tartunk, ahol â nem elmaradĂĄs, hanem Ă©pp a belsĆ munkĂĄnk alapja. Innen lehet csak elindulni. Ăs van, akinek az a legnagyobb elĆrelĂ©pĂ©s, hogy vĂ©gre kimondja: âMost mĂ©g nem tudok hĂĄlĂĄs lenni. De dolgozom rajta. Magamon. MagamĂ©rt.â
Egy kollektĂv ĂĄtalakulĂĄs rĂ©szesei vagyunk
Ez nemcsak egyĂ©ni folyamat. Egyre többen tanulunk Ășj nyelvet a szeretethez â lassan, de egyĂŒtt. A fĂ©rfi minĆsĂ©g ĂșjraĂrja magĂĄt. Ăs ez nemcsak lehetĆsĂ©g, hanem felelĆssĂ©g is.
Olyan fĂ©rfiak nĆnek most fel, akik mernek gyengĂ©dek lenni. Olyan nĆk, akik nem veszik ĂĄt a fĂĄjdalmat öröksĂ©gkĂ©nt. Ez is lehetsĂ©ges.
A minta megtörése nem låzadås, hanem szeretet
Ahhoz, hogy valami mĂĄs legyen, elĆször be kell ismernĂŒnk: az, ami eddig volt, nem mƱködik. Ahol fĂĄj, ott nem maradhatunk nĂ©mĂĄk. Ăs nem is kell.
Ha valaki ApĂĄk napjĂĄn csöndben maradt, vagy inkĂĄbb egy barĂĄtjĂĄnak / barĂĄtnĆjĂ©nek Ărta meg, hogy âköszönöm, hogy velem voltĂĄl, amikor az apĂĄm nemâ, az is szeretet. Az is egy Ășj kezdet.
Ăs ha te is ezt az Ășj törtĂ©netet Ărod â önmagadrĂłl, a kapcsolataidrĂłl, a fĂ©rfiassĂĄg Ă©s embersĂ©g összefonĂłdĂĄsĂĄrĂłl â akkor rĂ©sze vagy ennek a fordulatnak.
Milyen lenne szĂĄmodra egy kapcsolat, ami nem a mĂșltat ismĂ©tli?

