„Az énmárkát alapvetően két dolog határozza meg: az énmárkát birtokló személy hírneve, és hírnevének hatósugara.”*

A hírnév tehát egy kulcsfogalom az énmárka jelentésének tisztázásában, önmagában azonban szintén félrevezető lehet.

A hírnév, reputáció (angolul reputation) latin eredetű szó – már az ókori nagy gondolkodók is foglalkoztak a jelenséggel. A hírnév mindig pozitív. Aki számára a negatív reklám is reklám, inkább hírhedt, mint hírneves.

A hírnév építése és gondozása ma a public relations (PR) feladata, a marketing tehát a rendelkezésre álló eszközökkel csak tovább erősíti ezt.

Amikor tehát énmárkánk építésébe kezdünk, valójában saját magunk PR szakembereivé válunk, amely során teljes identitásunkat, tetteinket, értékrendszerünket és imázsunkat kommunikáljuk a külvilág felé – hitelesen.

Énmárkánk hatósugara lehet egészen apró, de rengeteg embert is elérhet, és egyik sem jobb vagy rosszabb, mint a másik. Ennek megítélése pusztán attól függ, milyenek vagyunk mi, mint individuum, és mi a célunk – akár rövid, akár hosszabb távon. A pillangó-effektus miatt ugyanakkor a vártnál sokkal nagyobb hatást is elérhetünk, hisz minden mindennel összefügg, és mindennek van valamilyen hatása, következménye.

Érdemes tehát tudatosan foglalkoznunk vele. 

Én más personal branding tanácsadóktól eltérően azonban kicsit másképp közelítem meg a témát:
az anti-personal branding irányából. A meditációs praxis során tapasztalható éntelenség felszabadító hatásával gyorsítópályára kerülünk, felszabadíthatjuk kreativitásunkat, és rugalmasan rezilienskedve nézhetünk szembe bátran a felmerülő kihívásokkal. 

Ha úgy érzed, az én támogatásomra van szükséged ahhoz, hogy egyéni vállalkozóként / vezetőként szintet lépj és el merd kérni a tudásodhoz méltó árat is, akkor keress meg, vagy akár foglalj egyből időpontot egy ingyenes Fókusz konzultációra. 

<3 
Kunigunda 

____
*forrás: MarketIntelligence