“Az énmárkát alapvetően két dolog határozza meg: az énmárkát birtokló személy hírneve, és hírnevének hatósugara.”*

A hírnév tehát egy kulcsfogalom az énmárka jelentésének tisztázásában, önmagában azonban szintén félrevezető lehet.

A hírnév, reputáció (angolul reputation) latin eredetű szó – már az ókori nagy gondolkodók is foglalkoztak a jelenséggel. A hírnév mindig pozitív. Aki számára a negatív reklám is reklám, inkább hírhedt, mint hírneves.

A hírnév építése és gondozása ma a public relations (PR) feladata, a marketing tehát a rendelkezésre álló eszközökkel csak tovább erősíti ezt.

Amikor tehát énmárkánk építésébe kezdünk, valójában saját magunk PR szakembereivé válunk, amely során teljes identitásunkat, tetteinket, értékrendszerünket és imázsunkat kommunikáljuk a külvilág felé – hitelesen.

Énmárkánk hatósugara lehet egészen apró, de rengeteg embert is elérhet, és egyik sem jobb vagy rosszabb, mint a másik. Ennek megítélése pusztán attól függ, milyenek vagyunk mi, mint individuum, és mi a célunk – akár rövid, akár hosszabb távon. A pillangó-effektus miatt ugyanakkor a vártnál sokkal nagyobb hatást is elérhetünk, hisz minden mindennel összefügg, és mindennek van valamilyen hatása, következménye.

Érdemes tehát tudatosan foglalkoznunk vele. (: 

____
*forrás: MarketIntelligence